Mūsų draugai

_____________________________________________________
Nemokami patarimai Jūsų sveikatai ir grožiui: www.SveikatosPasaulis.lt
______________________________________________________
Odontologijos klinika Vilniuje: www.Dentastra.lt
______________________________________________________

  • Kaip numesti svorio

    ei skaitote šį straipsnį turbūt kaip ir dauguma kitų, viršsvorio turinčių žmonių, aktyviai ieškote atsakymo į ramybės neduodantį klausimą, kaip numesti svorio? Deja šiuolaikinis gyvenimo ritmas, stresas, nesubalansuota mityba ir nepakankamas fizinis aktyvumas švelniai tariant neprisideda prie šios problemos sprendimo, o priešingai tik gilina ją.

    Norite subalansuoti savo mitybą?

    Apie tai daugiau skaitykite straipsnyje: Kaip numesti svorio ir subalansuoti mitybą?

    Žalia kava lieknėjimui – ar tai tikrai tai naujas būdas galvojantiems kaip numesti svorio? Žalia kava savo populiarumą pasaulyje pasiekė tuomet, kai anot reklamos tūkstančiai žmonių vartodami šį naturalų gamtos produktą neva sėkmingai atsikratė dalies viršsvorio. Deja jokie moksliniai tyrimai šio fakto nepatvirtino.

    Žalia kava

    Žalia kava

    Yra žinomas tik faktas, kad gamyboje naudojant žalias kavos pupeles išgaunamas kavos ekstraktas kuriame yra chlorogeno rūgšties. Ši rūgštis yra pagrindinė aktyvioji žaliosios kavos sudedamoji dalis. Chlorogeno rūgštis praktiškai yra sunaikinama skrudinant kavą, kai kavos pupelės praranda didžiąją dalį sukauptų mikroelementų, vitaminų ir rūgščių, kurių yra žaliose kavos pupelėse.

    Tikrai padeda numesti svorio?

    Reklama internete teigia, kad  skirtingai nuo stebuklingų pupų, kurios priverčia Jus augti, žalios kavos pupelės iš kurių gaminama liekninanti kava padės Jums numesti svorio ir gana greitai.

    Tačiau naujausi mediciniai tyrimai rodo, kad žalių kavos pupelių ekstraktas, kuriuo yra prekiaujama kaip maisto papildu, negali būti saugiu ir efektyviu būdu numesti svorio.

    Kaip veikia žalios kavos „placebo“ efektas?

    Reklamuojantys žalią kavą pardavėjai teigia, kad ji efektyviai mažina gliukozės poreikį Jūsų organizme ir padeda reguliuoti ir kontroliuoti cukraus kiekį jame. Taip pat jei jaučiate silpnybę saldumynams, dėl šios priežasties gerdami žaliąją kavą vis mažiau jų norėsite :) Dar yra sakoma, kad žalia kava organizme efektyviai skaido riebalus ir kiekvieną kartą po valgio atsigėrus žalios kavos, organizmas ima ieškoti naujų energijos šaltinių, kuriais kaip taisyklė tampa pertekliniai riebalai. To pasekoje Jūsų organizmas pradeda efektyviai deginti riebalus. Minima, kad liekninanti kava lėtina senėjimo procesus, padeda įveikti nuovargį, saugo kraujagysles nuo užsikimšimo (sklerozės), iš organizmo pašalina žalingas ir toksines medžiagas, stiprina imuninę sistemą.

    Tačiau visa tai tėra moksliniais tyrimais neparemti teiginiai, todėl vartodami šiuos maisto papildus Jūs rizikuojate ne tik savo pinigais, bet ir sveikata. Ypatingai dėl rinkoje esančio didelio kiekio kląstočių iš Kinijos.

    Taigi rūpinkitės savo sveikata ir nepatikėkite brangiausio savo turto jokiems neaiškiems maisto papildams.

    Sveikatos Jums!

  • kaip numesti svorio

    Metant svorį – svarbiausia nuoseklūs pokyčiai

    Viena dažniausių priežasčių, kodėl tariate žodžius „nuo rytojaus pradėsiu laikytis dietos“, „ nuo pirmadienio pradedu sportuoti“ yra ta, kad svorio metimas asocijuojasi su sunkumais, su kardinaliais pokyčiais. Natūralu, nes tai… gasdina.

    Tuomet kaip numesti svorio jeigu nesąmoningai nuolat atitoliname šią pradžią?

    Visi esame matę ne vieną realybės šou, kuomet į svorį metančių žmonių namus ateina treneris, išmeta pusę šaldytuvo turinio, priverčia keltis pora valandų anksčiau ir verčia lėkti ristele per miestą. Šaunu, tačiau ar jūs galvojate, jog tas išmestas maistas nekainavo Jūsų pusės atlyginimo? O keltis dar neprašvitus tokiai pelėdai kaip jūs nebus tikra kančia?

    Todėl nebūtina vieną dieną viską mesti ir apsukti gyvenimą 180 laipsnių kampu. Nestresuokite ir pradėkite nuo mažų žingsnelių. Ypač jei stresuodami pradedate jausti nevaldomą alkį ir tai sukuria užburtą ratą.

    Pirmiausiai Pasikraukite energijos.

    Energijos taip pat galite pasikrauti tiesiog skirdami daugiau laiko miegui, lengvai pasivaikščiodami gryname ore, ar užsiimdami mėgiama, tačiau ne sunkia fizine veikla. Moksliškai įrodytas faktas, kad metant svorį labai svarbi emocinė būklė.

    Todėl jeigu Jūs vis dažniau būsite geros nuotaikos ir užsiimsite mėgiama veikla, jos metu smegenys išskiria „kaifo“ hormoną endorfiną, kuris suteiks Jums ir energijos antplūdį ir leis pamiršti alkį.

    Sveikesnė mityba su tuo pačiu šaldytuvo turiniu?

    Norint sustiprinti žalios kavos pupelių poveikį ir pasiekti ryškesnių rezultatų vistiek šiek tiek reiktų sureguliuoti mitybos įpročius. Todėl pradėkite mažinti porcijas, gaminti su mažiau riebalų, dažniau virti, troškinti garuose ar kepti orkaitėje, o ne su aliejumi. Tačiau dar kartą primename darykite viską laipsniškai -jokiu būdu nebadaukite!

    Naudokite tuos pačius maisto produktus, kuriuos jau turite savo šaldytuve. Juk neišmesite brangiai kainavusio maisto? Tačiau tie patys produktai troškinti ar kepti orkaitėje folijoje yra mažiau kaloringi nei kepti aliejuje.

    Sumažinote porcijas ir manote, jog dėl to jaučiate nuolatinį alkį, kyla noras nuolat užkandžiauti? Galbūt tiesiog esate ištroškę? Per dieną turite išgerti mažiausiai 2 litrus vandens, tad kaskart pajutus alkį išgerkite stiklinę vandens. Taip nugalėsite troškulį ir apgausite skrandį. Jei nepadeda – suvalgykite obuolį.

    Skirkite laiko SAU!

    Kaip minėjome pradžioje, ekstremalūs pokyčiai kelia ne tik stresą, tačiau ir sveikatos problemas. Turint didelį antsvorį didelis fizinis krūvis kenkia sąnariams, nepratus prie didelių apkrovų gali sustreikuoti širdis. Tad be trenerio priežiūros ar konsultacijos aktyvių pratimų daryti nereikėtų.

    Verčiau pradėkite nuo paprasčiausių pasivaikščiojimų. Bent kas antrą dieną skirkite po valandą laiko pasivaikščioti parke, palei upę, aplink ežerą ar pan. Geriausia būtų vaikščioti ten, kur nėra didelių automobilių srautų ir džiugina gaivus oras. Net ir paprasto vaikščiojimo metu deginamos kalorijos, o grynas oras leidžia geriau jaustis ir vėliau lengviau užmigti. Miegas taip pat sveikata. Beje, į pasivaikščiojimus neimkite gazuotų gėrimų ar sumuštinių, apsiribokite tik buteliuku vandens.

    Prisijaukinkite naujus įpročius

    Svarbiausia visus pokyčius priimti su malonumu ir pamažu. Tik taip jie netaps Jums kančia ir įsitvirtins Jūsų gyvenime jį keisdami į gerą. 

    Domėtis sveika mityba užima daug laiko, tačiau kelių principų žinojimas ir taikymas jau dideli žingsniai į priekį.

    Sutikite, visa tai nėra ekstremalūs pokyčiai, tačiau nuoseklūs, leidžiantys lėtai, užtikrintai ir be „jo-jo“ efekto numesti svorio ir atsikratyti papildomų kilogramų.

    To nuoširdžiai Jums ir linkime!

  • moteris geria vandeni

    Persivalgymas arba nuolatinis užkandžiavimas yra priežastis, kodėl nepavyksta atsikratyti antsvorio arba jis net nuolat didėja. Nuolatinis valgymas „sunaikina“  šansus pasiekti norimų rezultatų sportuojant.

    Tačiau ką daryti jei jaučiamas nuolatinis alkis ir net po sočių pietų praėjus pusvalandžiui vėl norisi įkišti nosį į šaldytuvą? Priežasčių esama įvairiausių, dažnai tai psichologinės problemos, streso malšinimas maistu arba paprasčiausiai tai nėra alkis, tai – troškulys.

    Alkį labai lengva sumaišyti su troškuliu

    Kuomet organizmas yra išsibalansavęs, labai dažnai Jūsų organizmas siunčia signalą, jog yra ištroškęs, o tu supranti tai kaip alkį ir eini prie šaldytuvo. Tačiau troškulio tai nenumalšina, tad po kurio laiko vėl grįžti kokio nors saldumyno ar dešrytės. Tarsi užburtas ratas, o prie to prisideda savigrauža dėl nuolatinio valgymo bei  vis didėjančio skaičiuko kurį matai užlipus ant svarstyklių.

    Jei darome prielaidą, kad jaučiamas alkis yra iš tiesų yra troškulys, reikia pradėti formuoti naujus įpročius: kas kart vietoj užkandžiavimo reikėtų išgerti stiklinę vandens. Ši taisyklė itin pravarti ir besilaikantiems dietos – užpildytas skrandis kuriam laikui apgaunamas, jaučiasi sotus, todėl tavęs nekankina signalais apie valgymą.

    Taigi, norint atsikratyti nuolatinio poreikio užkandžiauti ir malšinti alkį, reikia gerti daugiau vandens. Kaip teigia medikai, dažnas žmogus neišgeria reikiamos dienos normos. O norma nėra statistiniai 2 litrai per dieną, kiekvienam žmogui norma skaičiuojama pagal kūno svorį. Formulė paprasta: trisdešimčiai kūno kilogramui reikia 1 litro vandens. Tad jeigu sveri 75 kg, per dieną rekomenduojama išgerti 2,5 litro vandens, o jei 90 kg – tuomet 3 litrus vandens per dieną(saldinta kava ar arbata bei gazuoti gėrimai į vandens sąvoką neįeina, reikia gerti gryną vandenį).

    natūraliai mažina norą užkandžiauti..

    Suformavus įprotį gerti pakankamą kiekį vandens sumažėja arba apskritai dingsta noras papildomai užkandžiauti, dėl to mažėja stresas, pagerėja savijauta. Bent jau svarstyklės pradeda rodyti kas rytą tą patį skaičių, o ne vis didėjantį.

  • kaip suliekneti

    Grožio suvokimas visą laiką sparčiai keičiasi. Anksčiau buvo itin gražu balta, skaisti oda, kuri simbolizavo moters taurumą ir kilmingumą bei platūs klubai, kurie vyrams tarsi sufleravo, kad ši dama tikrai jiems pagimdys sveikus vaikus. Vėliau „į madą“ atėjo taip vadinamos rubensiškų formų moterys, pasižyminčios didele krūtine, plačiais klubais ir stambokomis šlaunimis.

    Kaip sulieknėti ir išvengti didžiausių klaidų?

    Šiandien pasaulis eina iš proto dėl lieknų ilgakojų žygiuojančių aukštosios mados podiumais. Lieknumas jau kurį laiką laikomas gražiu ir patraukliu, todėl visai nenuostabu, kad net ir normalaus sudėjimo moterys savo figūroje ima ieškoti trūkumų:  per daug atsikišęs pilvukas, per storos šlaunys, per platūs klubai ir pan.

    Tad, atradusios begalę trūkumų, kurie ne visada būna realūs, imame juos „naikinti“. Mus masina greitos ir efektyvios dietos, tiesa, efektyvios tik tol, kol jų laikomės, iki nukritimo aliname savi sporto salėse ar kenčiame skausmingus masažus ar kitas procedūras. Tačiau rezultatai vis netenkina, numestas svoris grįžta ir tada jaučiamės it patekusios į užburtą ratą iš kurio nerandame išėjimo. Taigi, kokias 5 didžiausias klaidas darome, kai nusprendžiame, kad pats laikas pradėti mesti svorį?

    #1. Griežta ir varginanti dieta ne išeitis

    Greitos dietos tinka tik tada, jei reikia numesti kelis kilogramus prieš šventę ar svarbų įvyki, tačiau jei norite atsikratyti 10 kg ir daugiau, tai apie tokias dietas galite pamiršti. Todėl specialistai teigia, kad žmonės, kurie turi polinkį į apkūnumą turėtų susitaikyti su mintimi, kad dieta turėtų būti jų gyvenimo būdas. Tiesa, žodis „dieta“ gal čia ir nelabai tinka, tikslingiau būtų naudoti sąvoką „sveika mityba“.

    Norint, kad papildomi kilogramai kristų, reikia atsisakyti nemažai produktų, kuriais kartais galėsite pasimėgauti, kai pasieksite norimą svorį. Tačiau nuolatos būtina žiūrėti, ką dedate į burną ir sekti savo svarstyklių duomenis. Iš pirmo žvilgsnio tokia perspektyva nors ir nelabai džiuginanti, tačiau nereikia žiūrėti skeptiškai, nes ir sveikas maistas gali būti vertas nuodėmės.

    #2. greitai tikimasi rezultatų, o svoriui krentant lėtai puolama į depresiją

    Štai ir esminis skirtumas tarp greitų dietų ir sveikos, subalansuotos mitybos. Laikantis alinančios dietos svoris krenta itin greitai, tačiau atminkite, kad dalis numesto svorio tai vanduo, kurio netenka organizmas, laikantis dietos, todėl jos nustojus laikytis kilogramai grįžta, o kartais ir su kaupu.

    Tuo tarpu, sveikai besimaitinančių žmonių svoris krenta lėčiau, tačiau jie numeta išties nereikalingus riebaliukus, todėl net ir „sugriešijus“ per šventes, vėliau ne taip baisu lipti ant svarstyklių. Sveikas svorio metimas yra lėtas, nereikia savo organizmui kelti nereikalingo šoko, nes tik pajutęs maisto ir maistingųjų medžiagų stygių, jis ims kaupti riebalų atsargas.

    #3. Viską patikite tik svorio metimo papildams

    Jei kiekvieną dieną sąžiningai gersite taip vadinamas „liekninančias“ kapsules, bet daugiau nieko nedarysite tai vargu ar svarstyklių rezultatai jus džiugins.

    #4. Retai sveriatės

    Jei jūsų svoris normalus ar turite kelis papildomus kilogramus tai nieko tokio, jei sveriatės kartą į savaitę, tačiau jei jus vargina didelis viršsvoris, namuose privalote turėti svarstykles ir kiekvieną rytą pasisverti. Visų pirma, net ir keli šimtai numestų gramų pakelia nuotaiką, o visų antra, galėsite lengviau kontroliuoti svorį ir kontroliuoti maistą.

    #5. Suvartojate per mažai vandenS

    Žmogaus organizmą sudaro apie 70 proc. vandens, tai gyvybiškai svarbus jaunystės eleksyras. Taip, jaunystės, kadangi vanduo neleidžia ląstelėms išdžiūti, oda nepraranda savo elastingumo ir ilgiau išlieka jauna.

    Kita vertus, atminkite, kad vanduo skatina medžiagų apykaitą, valo organizmą nuo toksinų ir kitų kenksmingų medžiagų, kurias gauname, jei nesimaitiname ekologišku maistu. Be to, žmonės dažnai painioja troškulį su alkiu, užuot išgėrę stiklinę vandens, mieliau sukemšame sumuštinį. Jūsų 30 – čiai kilogramų turi tekti 1l vandens, tai reiškia, jei sveriate 90 kg, per dieną turite išgerti 3l vandens ar nesaldintų arbatų.

    Negalima vandens pakeisti vien tik limonadais, gazuotai gėrimais ar kava.

    Taigi, tai yra 5 pagrindinės klaidos, kurias daro žmonės mesdami svorį. Jei stengsitės jų išvengti tai rezultatai bus išties džiuginantys. Jūs jausitės geriau, sumažinsite tikimybę susirgti ligomis, kurias sukelia nutukimas, o ateinančią vasarą galėsite pasipuošti nauju bikiniu. To nuoširdžiai Jums ir linkime.

    Patiko turinys? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose!

  • riebalai ant juosmens

    Dietos yra tokios populiarios, kad apskaičiuota, jog per pastaruosius 10 metų 70% moterų ir 30% visų vyrų bent vieną kartą laikėsi dietos. Rodos visai nesvarbu kokia tai dieta – Atkinsono ar skysčių dietą – žmonės išbando bet ką dėl savo paklaikusio noro numesti svorio.

    Deja rezultatai dažniausiai yra tokie patys. Nors dietos suteikia trumpalaikį rezultatą, labai nedaug žmonių geba palaikyti savo norimą svorį, ir visiškai nesvarbu, kokios dietos jie laikėsi.

    O blogiausia yra tai, kad dauguma dietos laikančių žmonių priauga daugiau nei jie buvo prieš dietą. Taigi, kodėl dietos neveikia?

    Dietų sunku laikytis

    Per ilgą laikotarpį žmonės, kurie laikosi dietų, į savo normalaus valgymo įpročius įtraukia gan reikšmingus pasikeitimus. Tačiau įpročius sunku pakeisti – mes susitapatiname su jais, kadangi jie dera su mūsų gyvenimo būdu ir žmonėmis, esančiais aplink mus.

    O įpročių pakeitimas dažnai sukelia stresą, ypač, jeigu tie įpročiai nesiderina su mūsų socialiniu ir šeimos pasauliu. Taip pat dietų sunku laikytis, kadangi jos priklauso nuo mūsų valios, kuri skatina siekti tikslo.

    Dietos priverčia jausti alkį ir nepriteklių

    Mokslininkai ištyrė, kad nepriklausomai nuo Jūsų drabužių dydžio, dietos priverčia pasijusti alkaniems ir sukuria galingą troškimą maistui, kurio stengiatės išvengti, pavyzdžiui cukrui ir riebalams. O šalia to dar atsiranda nemalonus skurdo jausmas: „Visi tai valgo, o aš negaliu. Jie gali tai turėti, kodėl aš negaliu?“ Tokios mintys gali nuvesti iki sunkiai pagydomo persivalgymo.

    Dietų laikantys žmonės suklumpa

    Dietos yra veiksmingos tik tada, kai jų yra laikomasi. Daugumai žmonių nusibosta griežtas valgymo planas ir jie karts nuo karto išeina nuo vėžių. Tuomet jie jaučia nepilnavertiškumo jausmą.

    Dietos yra slidus šlaitas ir jų laikymasis pasibaigs iškart, kai tik suvalgysite ką nors, kas nėra įtraukta į dietos planą. Negalima galvoti: „Viskas gerai, nuo rytojaus vėl pradėsiu“. Tokie žmonės vis pradeda ir vis meta laikytis naujų dietų, tikėdamiesi, kad jie ras tą dietą, kuri padės jiems sustoti nuo nesėkmių. Tačiau tokios dietos neegzistuoja, o žmonės gali tik priaugti daugiau svorio kiekvieną kartą bandydami.

    Dietos blogai perteikia emocinį persivalgymo aspektą

    Žmonės dažnai valgo, kad susitvarkytų su emocinėmis problemomis, o ne dėl to, kad yra alkani. Tai yra normalu, tačiau kai kurie žmonės priauga svorio vien dėl to, kad maistą paverčia emociniu komfortu norėdami susitvarkyti su neigiamais jausmais, kaip pyktis ar praradimas. Pavyzdžiui po prastos dietos darbe, po ginčo su mylimu žmogumi ar ilgos savaitės pabaigos.

    Dietos neišspręs emocinio valgymo problemų.

    Žmonės jaučiasi labiau depresuoti, kadangi tai yra viena iš priežasčių persivalgyti. O svorio metimas tik dar viską pablogina, kadangi žmonės turi susitvarkyti su spaudimu ir savo naujo kūno linijų lūkesčiais.

    Žmonės dažnai nepakeičia savo pagrindinių įpročių

    Vieninteliai žmonės, kurie numeta svorio ir jį išlaiko, yra tie, kurie sugeba padaryti ilgalaikius pasikeitimus savo valgymo ir treniravimosi įpročiuose. Žmonės, kurie laikosi dietos, dažnai sako ar galvoja: „Kai sulieknėsiu, niekada nepersivalgysiu“ arba „Kai numesiu svorio, išeisiu ir atšvęsiu suvalgydamas pyragaitį“. Per dažnai šie seni įpročiai grįžta, nesvarbu kiek svorio buvo numesta, ir laikui bėgant pastebėsit, kad grįžote į senas vėžes.

    Gyvenimo būdas, NE dietoms

    Pasaulyje pilname pagundų, pagirtinas noras būti normalaus svorio ir sugebėti palaikyti sveiką valgymą. Tačiau dietos nėra geriausias būdas, kaip sulieknėti. Ilgalaikiam svorio metimui, turėtų keistis daugybė dalykų, o ne tik Jūsų mitybos įpročiai.